poniedziałek, 11 grudnia 2017

Jolanta Wilmanowicz - warsztat: "Praktyczne sposoby wprowadzania wybranych zagadnień na lekcjach matematyki w liceum"

Warsztaty na XXVII Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki Poznań, luty 2018

Prowadzący: Jolanta Wilmanowicz
Temat: "Praktyczne sposoby wprowadzania wybranych zagadnień na lekcjach matematyki w liceum"
Rodzaj zajęć: warsztat
Reprezentuje: Matematyka i Komputery


Czego dotyczą zajęcia: Zaprezentuję opracowane przeze mnie praktyczne sposoby wprowadzania niektórych zagadnień matematycznych m.in. własności logarytmów, wzorów redukcyjnych. Udowodnimy często „na wiarę” przyjmowany przez uczniów fakt, że dwusieczne, symetralne i środkowe trójkąta przecinają się w jednym punkcie. Pokażę jak wykorzystałam kalkulator graficzny na lekcjach matematyki.
Materiał prezentowany przeze mnie będzie można wykorzystać na lekcjach lub zajęciach koła w kl. VIII, gimnazjum oraz liceum. Porozmawiamy też o naszych niedociągnięciach, które mają odzwierciedlenie na egzaminie maturalnym. Można też przynieść własne pomysły ciekawych rozwiązań dydaktycznych. Zapraszam serdecznie!

Jolanta Wilmanowicz o sobie – absolwentka Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, kierunku matematyka o specjalności nauczycielskiej, ukończonego z wynikiem bardzo dobrym. Ukończyła również podyplomowe studia doskonalące z zakresu dydaktyki matematyki. Posiada 27-letnie doświadczenie w pracy zawodowej, pracując z uczniami głównie na poziomie liceum. Od 15 lat jest nauczycielem dyplomowanym. Uczestniczka licznych konferencji, szkoleń, projektów edukacyjnych, autorka kilku innowacji programowych, egzaminator egzaminu maturalnego z matematyki na obu poziomach.W uznaniu zasług w nauczaniu matematyki na wysokim poziomie, co przełożyło się na udział wielu jej uczniów w Olimpiadzie Matematycznej, w 2010 roku Zarząd Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Matematycznego przyznał jej medal 60-lecia Olimpiady Matematycznej. 
Posiada również liczne zainteresowania artystyczne i sportowe.



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza