piątek, 13 grudnia 2013

Czasopismo NiM nr 37

Czasopismo "Nauczyciele i Matematyka", nr 37, rok 2001

Plik PDF Cz. I, cz. II, cz. III, cz. IV, cz. V



Spis treści
Od Redakcji
Barbara Michałowska, W przyszłym roku w Międzyzdrojach
Bogusław Adamek, Halina Adamek, Hospitacja diagnozująca jako obserwacja wiedzy, postaw i umiejętności uczniów
Dariusz Bielecki, Piotr Darmas, Praca długoterminowa - metoda projektu
Agnieszka Bieniecka, Leszek Bober, Ewa Kufelnicka, Badanie zależności funkcyjnej dwoma wielkościami na drodze eksperymentu za pomocą kalkulatora graficznego
Leszek Bober, Irena Ołtuszyk, O tym, jak kalkulator graficzny pozwala zobaczyć matematykę
Marta Borowiecka, Wybrane metody aktywizujące w nauczaniu matematyki
Barbara Brzezińska, Beata Mielanczuk, Różne sposoby rozwiązywania zadań tekstowych
Barbara Brzezińska, Beata Mielanczuk, Domino matematycze, to nie tylko zabawa
Krystyna Burczyk, Pierwszy Dzień Wiosny z Matematyką
Katarzyna Burnicka, Pracownia całodobowa po raz... dziesiąty
Teresa Cetera, Dorota Gryka, Style i preferencje, czyli uczmy się od specjalistów
Irena Chybiorz, Gry dydaktyczne stosowane w nauczaniu matematyki
Janusz Ciołczyk, Krystyna Wójcik, Zastosowanie komputera w nauczaniu matematyki
Grażyna Dokarno, Elżbieta Kasperkiewicz, ROM, Reguła Opcji Mnogościowej
Janina Duda, Wpływ środków dydaktycznych na efektywność nauczania
Teresa Dwornik-Orzechowska, Jacek Stańdo, Kalkulator graficzny a kształtowanie postaw badawczych u ucznia
Maria Fryska, Alan Rogerson, Scherlock Holmes w matematyce
Danuta Gaul, Srereometria w materiałach elektronicznych z warsztatu pracy nauczyciela
Aleksandra Gębura, Powróćmy do starych tradycji
Marzenna Grochowalska, Agneszka Marciuk, Międzynarodowy Konkurs matematyczno-Fizyczny
Małgorzata Hałaburda, Anna Żołądek, Dziwne sposoby rachowania
Agata Hoffmann, Interdyscyplinarne projekty w nauczaniu matematyki
Eugeniusz Jakubas, Warsztaty WSzPWNM "Eureka z komputerem i internetem"
Wiesława Janista, Ścieżki edukacyjne na lekcjach matematyki
Ewa Jarawka, Magiczne składanki
Celina Kadej, Wykorzystanie kart A4 na lekcjach matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum
Mieczysław Kozina, Geometria w lesie i na łące
Jolanta Kowalska,  Małgorzata Pacana-Kawalec, Wykorzystanie kalkulatora graficznego TI-92 na lekcjach geometrii
Aneta Machnicka, Grażyna Rygał, Anna Walc, Fraktale, od konkretu do idei
Magdalena Majewska, Anna Suchodolska, Modelowanie matematyczne z kalkulatorem graficznym
Magdalena Makowiak, WinPlot w nauczaniu matematyki
Zofia Miczek, Katarzyna Sikora, Sprawdziany z matematyki w szkolnym systemie oceniania
Grażyna Miłosz, Agnieszka Orzeszek, Alina Walczak, Symulacja rozchodzenia się plotki
Janina Morska, Przesuniecia wykresów
Krzysztof Mostowski, Ireneusz Szubarczyk, Kalkulator graficzny w edukacji matematycznej
Bożena Nowak, Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiązywania układów równań
Bronisław Pabich, Wykresy funkcji y = f(x, y) z programem Cabri II
Bronisław Pabich, Ćwiczenia wyobrażni za pomocą programu DP-GRAPH
Witold Pająk, Komputer na lekcjach matematyki - główne tezy wykładu
Anna Pawlak, Oceniam - nagradzam, oceniam - karzę, oceniam - wspieram
Piotr Pawlikowski, Zadania z tym samym rozwiązaniem - złoty podział
Jolanta Piekarska, Anna Widur, Wakacje w Europie, czyli matematyczno-przyrodniczy egzamin gimnazjalny w Wiśle
Jolanta Piekarska, Anna Widur, Matematyczno-przyrodniczu Czar Par
Marek Pisarski, Dlaczego warto korzystać z kalkulatorów graficznych na lekcjach matematyki w szkole podstawowej
Bożena Przystupa, Inscenizacja jako forma aktywizująca uczniów nie tylko na lekcji matematyki
Kazimierz Skurzyński (dyskusja panelowa), Ile matematyki na lekcjach matematyki
Joanna Stasch, Wycinanki przestrzenne
Elżbieta Waśko, Powtórka jednego działu
Agata Wierzbic, Światy
Wacek Zawadowski, Dowody twierdzenia Eulera S - K + W = 2 w perspektywie
Zofia Żyżniewska, Jak rozbudzać u uczniów chęci podejmowania i rozwiązywania zadań tekstowych?

Zobacz także:
Archiwum NiMa 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz