poniedziałek, 29 grudnia 2014

Znaczenie rysunku w nauczaniu matematyki

Zajęcia na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015


Zdzisław Pogoda. Zajęcia nie będą typowymi warsztatami, ale czymś w rodzaju konwersatorium. Będę zachęcał uczestników do współpracy i aktywnego uczestnictwa w zajęciach. Na zajęciach będę mówił o znaczeniu rysunku odręcznego na zajęciach z matematyki. Prawidłowo wykonany rysunek (niekoniecznie ładny, ale merytorycznie poprawny) może znacznie ułatwić rozwiązanie zadania albo je wręcz uniemożliwić. Będą podane odpowiednie przykłady. Słuchacze będą przekonywani do tego, również na przykładach, że nawet dość skomplikowany rysunek może wykonać niemal każdy. Samo rysowanie też może być pretekstem do zapoznania z pewnymi faktami z geometrii.

Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Rodzaj zajęć: inna forma
Czego dotyczą zajęcia: Ciekawy pomysł na lekcję, Inne



 Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza