niedziela, 28 października 2018

Wykład inauguracyjny na XXVIII KK SNM w Opolu

dr Marek Kaczmarzyk
PRAKTYCZNE ASPEKTY WIEDZY NA TEMAT DZIAŁANIA I ROZWOJU MÓZGU W OKRESIE SZKOLNYM

Etapy dojrzewania ośrodkowego układu nerwowego człowieka; wielkość mózgu a problem z urodzeniem się dziecka; nieliniowe zmiany w gęstości korowej w dzieciństwie i młodości; wielkie „wymieranie korowe” i konsekwencje zmian w okresie adolescencji; dojrzewanie kory mózgowej i następstwa procesu mielinizacji; od szukania rozwiązań do wzorców rozwiązania, neurobiologia wiedzy eksperckiej; dojrzały mózg i jego mocne strony i ograniczenia; dlaczego trudno zrozumieć nastolatka? Rodzaje pamięci i mechanizmy neurologiczne zapamiętywania; zmiany w sieci neuronalnej prowadzące do utrwalania się śladów pamięciowych, teoria traktorów sieci neuronalnej; trwałość śladów pamięciowych a czas i intensywność odświeżania; pamięć robocza jako nasze okno na świat, pojemność pamięci roboczej i testy pamięci, dlaczego definicje nie mogą być długie?; różne modele pamięci roboczej i ich użyteczność w praktyce; filtry pamięciowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz