wtorek, 7 stycznia 2014

Spis treści Kwartalnika SNM NiM, cz. III

Spis treści wg autorów, zeszyty 1-50, lata 1992 2004


Gaj Ewa, Gaj Paweł i Chojnacka Janina, NiM 40, s. 7, zima 2001
Gal Anonim, Liczymy na palcach, NiM 28, s. 6-7, zima 1998
Gałązka Kinga i Aszychmin Urszula, Legutko Marek, Nowecki Bogdan, Treliński Gustaw,   NiM 22, s. 4-6, lato 1997
Gałązka Witold, Pi-Day w Bytomiu, NiM 47 s. 3, jesień 2003
Gardiner Tony, Rozwiązywanie problemów, czy klepanie zadań? (tł Bogocz Danuta), NiM 18, s. 5-7, lato 1996
Gaul Danuta, Stereometria w materiałach elektronicznych z warsztatu pracy nauczyciela, NiM 37, s. 23-24, wiosna 2001
-    Postać kanoniczna funkcji – geometrycznie, NiM 11, s. 34, jesień 1994
-    Wzajemne położenie dwóch okręgów, NiM 8, s. 25, zima 1993
Gaweł Marek, Dubiecka Anna,  NiM 26, s. 14-15, lato 1998
-    i Dubiecka Anna, NiM 9, s. 18, wiosna 1994
-    i Dubiecka Anna, NiM 8, s. 8-9, zima 1993
Gębura Aleksandra, Labirynty, NiM 46, s. 1-2, lato 2003
      -     Powróćmy do starych tradycji, NiM 37, s. 24-25, wiosna 2001
-    i Dawidowska Maria, NiM 16, Dodatek s. VII, zima 1996
Glac Maria, Działania na liczbach dziesiętnych, porównywanie ofert z biur podróży, NiM 49, s.14-15, wiosna 2004
Gliszczyński Tomasz, Stożkowe, NiM 50, s. 9-10, lato 2004
      -     Jak oswoić się z wektorami w gimnazjum? NiM 49, s. 7-8, wiosna 2004
      -     Elipsy, hiperbole, parabole i okręgi Apoloniusza, NiM 47, s. 12-14, jesień 2003
      -     Równania kwadratowe bez delty? NiM 45, s. 5-6, wiosna 2003
      -     Czy monety euro są symetryczne? NiM 41, s. 10, wiosna 2002
-    Czy dwuzłotówka jest symetryczna? NiM 39, s. 15-18, s. 20-21, jesień 2001
-    Wyszywanki paraboliczne wektorowo, NiM 36, s. 13-20, zima 2000
-    i Wacław Zawadowski, Czy euro jest symetryczne? NiM 40, s. 8-9, zima 2001
-    (tł.), Matura z zastosowań matematyki, NiM 25, Dodatek s. I-II, wiosna 1998
-    Matematyka w modułach, Matematyka teoretyczna, moduł P1, P2, P3, P4, NiM 25,  Dodatek s. III-VIII, wiosna 1998
-    Jak wygląda duża matura w Anglii, NiM 24, Dodatek s. II-III, zima 1997
-    Matura z matematyki w Holandii, NiM 14, s. 17-19, lato 1995
-    (tł.) Broekman Harrie, NiM 12, s. 5-7, zima 1995
-    Mała matura w Anglii, NiM 12, s. 16, zima 1994
-    Mała matura w Anglii w Southern Examining Group, 1994, NiM 12, Dodatek s. I-VIII, zima 1994
-    Dałek Krystyna i inni, Przekonania i przeświadczenia w sprawie kalkulatorów, NiM 8, s. 11, zima 1993
-    Tydzień w Londynie, NiM 1, s. 25-27, wiosna 1992
Gnyra Marek i Chłopek Helena, NiM 12, s. 4, zima 1995
Golec Grzegorz, Szuty Jacek, Zawody matematyczne inaczej, (VI Krajowa Konferencja SNM, 3-6 lutego, w Kielcach) NiM 21, s.14-15, wiosna 1977
Gorczyca-Ordysińska Maria, Sikora Katarzyna, Twierdzenia uczniów, NiM 31/32, s. 29, jesień/zima 19
Gorąca Bożenna i Schillig Jolanta, Stańdo Jacek, Poszukiwanie Skarbu, NiM 46, s. 21, lato 2003
Górski Waldemar, Warsztaty zorganizowane przez Opolski Oddział SNM w Kluczborku, 17 X, 2001, NiM 39, s. 5, jesień 2001
-    Ostry trening przed klasówką, NiM 22, s. 30, lato 1997
Grajkowski Michał, Aktywizowanie zespołu klasowego, NiM 48, s. 25, zima 2003
Gravemeijer K.P.E. i van den Heuvel-Panhuizen M, (tł. Bogocz Danuta) Sprawdziany nie muszą być takie złe... , NiM 10, s. 8-13, lato 1994
Gray Eddie i Tall David, Sukces i Porażka w matematyce, (tł. Bogocz Danuta) NiM 18, s. 8 9, lato 1996
Grochowalska Marzena, Marciuk Agnieszka, Międzygimnazjalny konkurs matematyczno-przyrodniczy, NiM 37, 26
Grodzicka Elżbieta, Przychoda Alina, Grafy Engla, NiM 33, s. 25-26, wiosna 2000
-    i Przychoda Alina, Zadania, które możemy rozwiążać z kalkulatorem lub bez niego, NiM 33, s. 26-29, wiosna 2000
Gronek Tomasz, Do wyboru trzy poziomy matury z matematyki, NiM 13 s. 12, wiosna 1995
-    Dwanaście postulatów z dwunastu województw, NiM 12, s. 11, zima 1994
Gryczkowska Marzenna i Kaplińska Anna, Małachowska Katarzyna, Przekątna koła, czyli takie głupie, że aż szok, NiM 14, s. 28-29, lato 1995
Gryko Dorota i Cetera Teresa, NiM 33, s. 7, wiosna 2000 
-    i Cetera Teresa, NiM 37, s. 16-17, wiosna 2001 
-    i inni Cetera Teresa, NiM 14, s.16-28, lato 1995
Gumularz Zofia, Kusior Krystyna, Piekarska Jolanta i Sklepek Teresa, Podsumowanie pracy koła problemowego „Konkursy matematyczne” OK. SNM w roku szkolnym 2001/2002 27 maja 2002, NiM 43, s. 5-6, jesień 2002
Guziccy E. i W. Kalkulatory na lekcji matematyki, NiM 1, s. 16-21, wiosna 1992

Hałaburda Małgorzata, Żołądek Anna, Dziwne sposoby rachowania, NiM 37, s. 27-29, wiosna 2001
Harris Ian i Baker Lyndon, NiM 17, s. 11, wiosna 1996
Hauzer Marcin, Magiczne własności cechy podzielności, NiM 21, s. 22, wiosna 1997
-    Trójkąty, trójkąt Pascala, liczby trójkątne, NiM 17, s. 22-23, wiosna 1996
Hirabayashi Ichiei, Szok, NiM 7, s. 30, jesień 1993
Hoffmann Agata, SUUUUPER SUPER FARMER!? NiM 39, s. 27-30, jesień 2001
-    Interdyscyplinarne projekty w nauczaniu matematyki, NiM 37, s. 30, wiosna 2001
-    Milenijne pomyłki, NiM 31/32, s. 6-8, jesień/zima 1999
-    Lekcje z historią matematyki, NiM 25, s.14-16, wiosna 1998
-    i Broekman Harrie, NiM 16, s.5-9, zima 1995
-    i Broekman Harrie, NiM 10, s. 18-19, lato 1994
-    Praca z uczniem zdolnym w szkole podstawowej, NiM 6, s. 10-11, lato 1993

Jagiełło Bożena i Wajnberg Irena, Superpamieć – czyli sposoby efektywnego uczenia się i zapamiętywania, NiM 47, s. 3-4, zima 2003
Jagiełło Ewa, Jak często? NiM 46, s. 6-8, lato 2003
      -     Gry i problemy ich ewaluacji dydaktycznej, NiM 46, s. 11-13, lato 2003
      -     Jeszcze raz w sprawie gry Super Farmer, NiM 43, s. 10, jesień 2002
-    i Dejnek Joanna, NiM 42, s. 19-25, lato 2002
-    VIII Środowiskowa Konferencja Matematyczna w Żegiestowie Zdroju 7-11 listopad, 2001, NiM 39, s. 5, jesień 2001
-    Gra SUPER FARMER Borsuka, strategie postępowania uczniów, NiM 39, s. 25-27, jesień 2001
-    Wynagrodzenia, potrącenia, a co do łapy? NiM 35, s. 36, jesień 2000
-    Gra SUPER FARMER i jej zastosowanie dydaktyczne, NiM 34, s. 11-12, lato 2000 
Jagoszewska Iwona, pokazuję moim uczniom matematykę, NiM 11, s. 26-27, jesień 1994
Jakubas Eugeniusz,  Eureka z komputerem i internetem, NiM 37, s. 30, wiosna 2002
-    Funkcja kwadratowe i jej własności, NiM 33, s. 20-23, wiosna 2000
-    Programowanie kalkulatorów TI 89, NiM 33, s. 24, wiosna 2000
-    i Jacek Szuty, Grajmy w matematykę, grajmy na matematyce, NiM 33, s. 49-51, wiosna 2000
-    Matematyka i sztuka, NiM 24, s.18-19, zima 1997
-    Trójkąty o danym polu i obwodzie, trzy rozwiązania zadania, NiM 17, s. 18-19, wiosna 1996
-    i Legutko Marek, Turbo Pascal contra Derive, czyli dwugłos o tym, gdzie jest ten trzeci punkt? NiM 10, s. 28-29, lato 1994
Janista Wiesława, Sokołów Matematyczny, NiM 29/30, s. 35-36, wiosna/lato 1999
Jankowski Józef, Nowa Matura, warsztaty dla nauczycieli w Gdańsku, NiM 16, s. 16, zima 1995
Janocha Grzegorz, Łowicz dawniej i dziś, NiM 47, s. 2, zima 2003
Janowicz Jerzy, Wzbudzanie twórczej aktywności matematycznej uczniów – metoda JJ, NiM 41, s. 14, wiosna 2002
Janowska Krystyna, Mnożenie liczb całkowitych, klasa V  SP  (45 minut), NiM 19, s. 8, jesień 1996
Jarawka Ewa, Magiczne składniki, NiM 37, s. 32, wiosna 2001
-    Kostki TAO także dla nauczycieli, NiM 15, s. 25, jesień 1995
Jarczak Anna i  Bandur Lucyna, Drugie „Urodziny liczby π  w ZSO nr 15 w Gorzowie Wlkp, NiM 50, s. 11-12, lato 2004
       -     i Bandur Lucyna, Niezwykła lekcja matematyki, poświęcona liczbie π przygotowana przez uczniów ZSO nr 15 z Gorzowa Wielkopolskiego, NiM 47, s. 3-4, jesień 2003

Jarmolik Anna i inni Cetera Teresa, NiM 14, s. 26-28, lato 1995
- i Marek Pisarski, Gry, które rosną, NiM 11, s. 38, jesień 1994
Jaskuła Aleksandra, Jak rachować bez komputera, NiM 15, s. 28-29, jesień 1995
Jaśkiewicz Weronika, Standardy w kształceniu: problemy i perspektywy, NiM 25, s. 3-5 wiosna 1998
Jaworska Danuta, Niedośpiał Grażyna, Ciekawe problemy i zaskakujące rezultaty, NiM 41, s. 12, wiosna 2002
-    Jakie podatki płacimy naprawdę? NiM 38, s. 16-17, lato 2001
Jędrasik Ela, Dzieci mają głos, czyli jak prowadzić warsztaty dla dzieci i młodzieży, NiM 33, s. 10-11, wiosna 2000
Jędrychowski Wojciech, Prostopadłe i równoległe, NiM 48, s. 19, zima 2003
Jirotkova Darina, Swoboda Ewa, Kto kogo rozumie, NiM 36, s. 9-12, zima 2000
Jones Margaret i Zarzycki Piotr, W poszukiwaniu wzoru, NiM 15, s. 18-19, jesień 1995
- (tł. Bogocz Danuta) Algebra i modele brył, NiM 10, s. 23-24, lato 1994
Jucha Piotr, Matematyczna przygoda Kubusia Puchatka, NiM 26, s. 28, lato 1998
Juraszczyk Halina, Jeszcze raz o kontroli, NiM 28, s. 23-24, zima 1998
-    Spacery pomagają w dodawaniu i odejmowaniu, NiM 21, s. 24, wiosna 1997

Kadej Celina, Dwa zadania ze stereometrii, NiM 550, s. 3, lato 2004
      -     Kształcenie nauczycieli matematyki, analiza porównawcza, NiM 47, s. 28-29, jesień 2003
      -     Jak pomóc uczniowi zrozumieć pojęcie rzutu równoległego, NiM 46, s. 9-10, lato 2003
      -     Metody rozwiązywania zadań z geometrii, NiM 41, s. 16 wiosna 2002
-    Wykorzystanie kartki A4 na lekcji matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum, NiM 37, s. 32, wiosna 2001
-    Zabawa w metonimie, NiM 36, s. 7-8, zima 2000
-    Studia Podyplomowe „Matematyka w Nowej Szkole” w Akademii Podlaskiej w Siedlcach, NiM 34, s. 25-26, lato 2000
-    i Mostowski Krzysztof, Zawadowski Wacek, Układ dwójkowy a klocki Lego, NiM 33, s. 52, wiosna 2000
Kaja Janusz, Minimum programowe a rzeczywistość, NiM 22, s. 4, lato 1992
Kaplińska Anna i inni Gryczkowska Marzenna, NiM 14, s. 28-29, lato 1995
Karkut Janusz, Mam proste pytanie, NiM 23, s. 20-21, jesień 1997
-    i Pisarski Marek, Taraszkiewicz Małgorzata, (trójgłos),  Nauczyciel matematyki może być: prawie ideałem, może nie być ideałem, może być lustrem, NiM 24, s.2-4, zima 1997
-    Tak skracać nie wolno, ale ... , NiM 19, s. 25, jesień 1996
-    Ocenianie z kryteriami, NiM 18, s. 17, lato 1996
-    Matura „po włosku”, NiM 18, s. 18, lato 1996
Karpiński Marcin i Lech Jacek, Błędy i wypaczenia w konstruowaniu i ocenianiu zadań maturalnych, NiM 17, s. 14-15, wiosna 1996
Kasperkiewicz Elżbieta, patrz Dokurno Grażyna NiM 41, 6
Kasprzyk Małgorzata, Kutek-Kadłuczko Danuta, Kalkulatory graficzne Casio na lekcjach matematyki, NiM 41, 17
Kawecki Ireneusz, Wiedza praktyczna nauczyciela matematyki, NiM 24, s.6-8, zima 1997
Kąkol Henryk, Grupa Robocza SNM, Matematyka i Komputery, NiM 45, s. 31, wiosna 2003
      -     Deklaracja uczestników XVI Szkoły Dydaktyków Matematyki, Łódź, wrzesień, 2002, Wnioski z obrad, NiM 44, s. 2-3, zima 2002
-    Program nauczania matematyki z elementami informatyki w gimnazjum, NiM 31/32, s. 9-11, jesień/zima 1999
-    Statystyka bada uczestników IV Zjazdu SNM w Łodzi, NiM 13, s. 8, wiosna 1995
-    Grupa Robocza „Statystyka”, NiM 7, s. 29, jesień 1993
Kępa Maria, W Poznaniu będzie nas więcej, NiM 8, s. 31, zima 1993
Klakla Maciej, Ile lat zył ten matematyk?, NiM 17, s. 28-29, wiosna 1996
-    Szukanie odległości między skosnymi przekątnymi, czyli i co dalej? NiM 14, s. 7, lato 1995
Klein Bożena i Stankiewicz Dorota, Matura ustna, mówić czy pisać? NiM 16, zima 1995, Dodatek s. VIII
Klekowski Marcin, Jeszcze raz o Dwóch Kozach i Samochodzie, NiM 44, s. 13, zima 2002
-    Doświadczenie na lekcji matematyki, NiM 43, s. 17-18, jesień 2002
-    Ekonomia a matematyka w szkole średniej, NiM 40, s. 33-34, zima 2001
Kłosowski Lech, Z liczydłem przez próg dziesiątkowy, NiM 19, s. 12-13, jesień 1996
-    i Skowron Jan, O pewnym liczydle, NiM 18 s. 28, lato 1996
Koch Aleksandra, Po raz pierwszy na konferencji, NiM 50, s. 7, lato 2004
Kolany Adam, XII Ogólnopolski Sejmik Matematyków, NiM 14, s. 30, lato 1995
Kołacz Katarzyna, Denominacja, NiM 12, s. 26-27, zima 1994
Kołodziejczyk Józef Celarek Basia i inni, NiM 8, s. 28, zima 1993
Kołodziej Rafał, „Lakatos Story”, NiM 7, s. 33, jesień 1993
-    Utracona geometria, wywiad z profesorem René Thomem, NiM 4, s. 2-3, zima 1992
-    Domek Pappusa, NiM 1, s. 21, wiosna 1992
Komar Małgorzata, Rybak Anna, Matematyka geografii, NiM 25, s.17, wiosna 1998
Komarzyniec Grażyna, Szkoła Nowodworska, NiM 47, s. 26-27, jesień 2003
     -     Analiza podręcznika do matematyki z końca XIX w. Pla¬cy¬da Dziwińskiego, NiM 35, s. 30-34, jesień 2000
Kominiak Adam, Międzynarodowy dzień liczby π w XX LO w Łodzi, NiM 47, s. 2-3, jesień 2003
Komorowska Danuta, Nowy Zarząd Oddziału SNM w Warszawie na Żoliborzu, NiM 50, s. 12, lato 2004
      -     Klasyfikacja czworokątów i układ dwójkowy, NiM 49, s. 18, wiosna 2004
      -     Po raz dziesiąty Torus! NiM 47, s. 4, zima 2003
      -     Konkurs Matematyczny WSTĘGA MÖBIUSA, NiM 47, s. 5, zima 2003
Konior Jan, Dlaczego uczyć czytania i redagowania tekstów matematycznych, NiM 26, s. 18 19
Kopeć Ewa, Kompetencje absolwentów szkół średnich w zakresie mnożenia i dzielenia sposobem pisemnym, NiM 26, s. 22-23
Korcz Maria, Lokatorzy Domu Czworokątów, NiM 38, s. 14-15, lato 2001
Kornecka Dorota i Pisarski Marek, Zdarzenia krytyczne w rozwoju nauczyciela, NiM 46, s. 17-18, lato 2003
      -     i Pisarski Marek, Kalkulator graficzny TI-83 w gimnazjum, NiM 41, s. 19, wiosna 2002
-    Matematyka na biegunach,  NiM 41, s. 22, wiosna 2002
Kortus Liliana, Szczytne idee a proza życia, NiM 38, s. 26-29, lato 2001
Kowalska Jolanta, Pacana-Kawalec Małgorzata, Zastosowanie aplikacji Cabri II
kalkulatora TI-92 w nauczaniu matematyki, NiM 41, s. 23, wiosna 2002
-    i Pacana-Kawalec Małgorzata, Wykorzystanie kalkulatora graficznego TI-92 NiM 37, s. 34, wiosna 2001
Kowalski Janusz, Aniela Ehrenfeucht o rozwiązywaniu zadań, NiM 47, s. 15, jesień 2003
Kowieska Urszula, Scenariusz lekcji przeprowadzonej w klasie III o profilu matematyczno-fizycznym, NiM 38, s. 18-19, lato 2001
Kosiński Roman, Legutko Maria, Odkryj, sformułuj, udowodnij, NiM 21, s.12-13, wiosna 1997
Kozieł Marian, Dyscyplinowanie umysłu, NiM 11, s. 16-17, jesień 1994
-    Historia jednego modelu, NiM 9, s. 21, wiosna 1994
-    Rozwiązanie zadania o kulach, NiM 3, s. 27, jesień 1992
-    i Podobińska Barbara, Sprawdzian dla klasy I liceum i dla klasy 7, NiM 1, s. 32, wiosna 1992
Kozina Mieczysław, Geometria w lesie i na łące, NiM 37, s. 33, wiosna 2001
Kozioł Basia  Celarek Basia i inni, NiM 8, s. 28, zima 1993
Kozioł Agnieszka, Rybak Anna, Matematyka biologii, NiM 28, s. 14-16, zima 1998
Kożuch Beata, Trudności w uczeniu się matematyki i sposoby zapobiegania im, NiM 45, s. 2 4, wiosna 2003
Kożuch Maria i Chojnacka Joanna, NiM 40, s. 7, zima 2001
Kraska Dorota, „Nie mów nic...”, NiM 11, s. 25, jesień 1994
Krawcewicz Irena, Obce ułamki, NiM 2, s. 23, lato 1992
-    Wreszcie chcą... NiM 2, s. 26, lato 1992
Krok Urszula, Mozaiki w stylu Eschera na lekcji matematyki w gimnazjum, NiM 49, s. 13, wiosna 2004
Kryłowicz Wojciech, Matura na Litwie, NiM 13, s. 18-19, wiosna 1995
Krzemianowski Zenon, Nietypowa lekcja matematyki, NiM 9, s. 19, wiosna 1994
Kuciel Magdalena i Niemiec Jolanta, Nie stawiajmy matematyki do kąta, NiM 12, s. 33, zima 1994
Kufelnicka Ewa i Bieniecka Agnieszka, Bober Leszek, NiM 37, s. 6-8, wiosna 2001
Kulczyńska Teresa, Zróżnicowane nauczanie matematyki z wykorzystaniem pracy w grupach, NiM 33, s.10, wiosna 2000
Kulesza Grażyna, Geometria w Gimnazjum, NiM 33, s.14, wiosna 2000
Kusion Lidia i Siwek Helena, Pokonać strach przed matematyką, NiM 19, s. 9-11, jesień 1996
Kusior Krystyna i Gumularz Zofia, Piekarska Jolanta i Sklepek Teresa,   NiM 43, s. 5-6, jesień 2002
Kutek-Kadłuczko Danuta i Kasprzyk Małgorzata, NiM 41, s. 17, wiosna 2002
Kwatera Joanna, Geometria w klasie siódmej, nie musi być trudna! NiM 8, s. 26-27, zima 1993
-    Minimum po krakowsku, NiM 4, s. 9-11, zima 1992
-    Zadanie na wakacje, NiM 3, s. 18-19, jesień 1992
Kwiatkowski Paweł, II Warsztaty MuPADa w Zakopanem, NiM 47, s. 10-11, jesień 2003
      -     Problem transferu, NiM 42, s. 26-30, lato 2002
-    i Swoboda Ewa, Wrażenia z Drugiej Międzynarodowej Konferencji Nauczania Matematyki na pierwszym cyklu kształcenia akademickiego, NiM 43, s. 6-7, jesień 2002
Kwiecińska Jolanta, Pole trójkąta w klasie VI z wykorzystaniem komputera, NiM 43, s. 20 21, jesień 2002

Laszkowska Joanna i Wojtan Małgorzata, III Krajowa Konferencja „Technologia informacyjna w zmieniającej się edukacji”, 12-14 maja 2003, UMK Toruń, NiM 47, s. 7-9, jesien 2003
      -     Kognitywistyka: program badań i nowych technologii nauczania – I Zjazd Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego oraz Ogólnopolska Konferencja Kognitywistyczna, NiM 44, s. 24-25, zima 2002
-    Polskie Towarzystwo Kognitywistyczne, NiM 40, s. 5, zima 2001
Lech Jacek i Karpiński Jacek, NiM 17, s. 14-15, wiosna 1996
-    Międzynarodowa matura z matematyki IB w 1995 roku, NiM 15, Dodatek s. I-VIII, jesień 1995
Leda-Bylina Joanna, Kiedy oceniać? NiM 7, s. 29, jesień 1993
Legutko Agnieszka (tł), Czy istnieje idealna puszka? NiM 23, s. 22-23, jesień 1997
-    Broekman Harrie, NiM 22, s. 17-19, lato 1997
-    Werner Tage, NiM 19, s. 14, jesień 1996
Legutko Marek, Reforma Podstaw Programowych, NiM 27, s. 5-13, jesień 1998 
-    W poszukiwaniu Nowego Egzaminu, NiM 27, wkładka, s. 1-8, jesień 1998
-    Matematyczne kwalifikacje po polsku, to przedostatni już taki egzamin, NiM 27, s. 14, jesień 1998
-    Matematyczne kwalifikacje po polsku, badanie kompetencji, NiM 27, s. 15, jesien 1998
-    Egzaminy w klasie VIII w 1998 roku, NiM 27, s. 16, jesień 1998
-    Badanie kompetencji matematycznych uczniów klas VIII, w województwie krakowskim w roku szkolnym 1997/1998, NiM 27, s. 17, jesień 1998
-    Sprawdzian osiągnięć ucznia szkoły podstawowej z matematyki w województwie wrocławskim, (27 05 1998), NiM 27, s. 18, jesien 1998
-    Matematyczne kwalifikacje po amerykańsku, NiM 27, s. 23-27, jesień 1998
-    Przeczytać siebie, NiM 26, s. 7, lato 1998
-    Sportowe wyniki matury z matematyki, NiM 26, Dodatek s. II-IV, lato 1998
-    Matematyczne robótki, NiM 26, s. 32, lato 1998
-    Podstawy programowe kształcenia ogólnego dla nowego ustroju szkolnego, szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum, NiM 25, s. 2 wiosna 1998
-    (tł.), MacKernan Jon, Magiczny rok 1998,  NiM 25, s.21, wiosna 1998
-    W poszukiwaniu Nowej Matury z matematyki, NiM 24, zima 1997, Dodatek s. I
-    Cenne kompetencje, NiM 23, s. 2-3, jesień 1997
-    Porozmawiajmy o standardach, NiM 23, s. 2-3, jesień 1997
-    Matematyczne portrety, NiM 23, s.12-13, jesień 1997
-    Zadania ogólne szkoły, Podstawa programowa dla edukacji matematycznej, NiM 22, s. 2, lato 1997
-    Czytając Podstawę programową, NiM 22, s.3, lato 1997
-    i Aszychmin Urszula, Gałązka Kinga,  Nowecki Bogdan, Treliński Gustaw, NiM 22, s. 4-6, lato 1997
-    Porozmawiajmy o standardach, NiM 22, s. 6, lato 1997
-    Szkoła wobec zmian, NiM 22, s. 9-13, lato 1997
-    i Mihalasky Mark, Ewolucja szkolnej matematyki na przykładzie zadania tekstowego o zysku drwala, NiM 22, s.13, lato 1997
-    Ściągi? Ale czemuż nie...  (statystyka z Gazety Wyborczej, 26 czerwca 1997), NiM 22, Dodatek s. IV, lato 1997
-    Krakowska matura, NiM 22, Dodatek s.VI-VIII, lato 1997
-    Podstawa programowa dla edukacji matematycznej, NiM 21, s. 2-5, wiosna 1997
-    Matematyka dla wszystkich i dla każdego, NiM 21, s. 5-6, wiosna 1997
-    Próbne pisemne egzaminy dojrzałości (w Polsce Południowej, i Południowo Wschodniej), NiM 21, Dodatek s. III-VIII, wiosna 1997
-    Możesz pokonać kalkulator, NiM 21, s. 22, wiosna 1997
-    Jaka matura? NiM 20, Dodatek s. I-III, zima 1996
-    Matura wewnątrz i na zewnątrz szkoły, NiM 20, Dodatek s. IV, zima 1996
-    Dawniej to były matury... , NiM 20, Dodatek s. V, zima 1996
-    Jak uczyć się do matury? NiM 20, Dodatek s. IV-VIII, zima 1996
-    i Pająk Witold, Trójkąt opisany na kwadracie, NiM 20 s. 22-24, zima 1996
-    Edukacja matematyczna w Polsce, Podstawy Programowe, NiM 20 s. 2-5, zima 1996
-    Jaki egzamin wstępny do szkoły wyższej? NiM 19, Dodatek s. VIII, jesień 1996
-    Artystyczne ułamki okresowe, NiM 19, s. 24, jesień 1996
-    Dojrzewanie do zmiany egzaminu dojrzałości, NiM 18, s. 16, lato 1996
-    Matura 1996, 1997, 1998... , NiM 18, Dodatek s. I-VIII, lato 1996
-    Matematyczny analfabetyzm funkcjonalny, NiM 17, s. 4, wiosna 1996
-    Komentarz w pracach maturalnych z matematyki, NiM 17, s. 16, wiosna 1996
-    Próby przed maturą, NiM 17, Dodatek s. I-VIII, wiosna 1996
-     Trójkąty o danym polu i obwodzie, Przygoda z komputerem, NiM 17, s. 19-21, wiosna 1996
-    Jaka matura z matematyki? NiM 16, Dodatek s. I, zima 1995
-    Matura z matematyki, musi, może, nie może... , NiM 16Dodatek s. II-III, zima 1995
-    (i inni z Grupy Roboczej SNM Kalkulatory GraficzneJaki jest naprawdę wykres funkcji y=sin96x ?  NiM 16, s. 29, zima 1995
-    Nowy egzamin do szkoły średniej, NiM 15, s. 12-15, jesień 1995
-    Nowa Matura, NiM 15, s. 16-17, jesień 1995
-    Matura w Krakowie, NiM 14, Dodatek ¬¬– Matura z Lajkonikiem s. I-VIII, lato 1995
-    Jak oceniać pisemne prace maturalne z matematyki? Propozycja z Krakowa, NiM 13, s. 15, wiosna 1995
-    Egzamin dojrzałości z matematyki dla Stanisława Wyspiańskiego, NiM 13, s. 16, wiosna 1995
-    Egzamin dojrzałości z matematyki w latach dwudziestych dwudziestego wieku, NiM 13, s. 16, wiosna 1995
-    Próbny pisemny egzamin dojrzałości z matematyki, Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, 1995, NiM 13, Dodatek s. I-VIII, wiosna 1995
-    Ułamki zwykłe i π, NiM 12, s. 9, zima 1994
-    Angielska matura ’94, NiM 12, s. 12-13, zima 1994
-    W kierunku „Nowej Matury”, NiM 12, s. 14, zima 1994
-    Jak byś zareagowała? Jak byś zareagował? NiM 12, s. 25, zima 1994
-    Program „Nowa Matura”, NiM 11, s. 2-6, jesień 1994
-    Małpi skok w XII wieku, NiM 11, s. 6, jesień 1994
-    „Matematyka w sytuacjach”, Ogólnopolskie Warsztaty Kraków, 3-5 VI 1994, NiM 11, s. 32-33, jesień 1994
-    „Te przyjazne kalkulatory graficzne”, Ogólnopolskie Warsztaty, Sulejówek 27-29 maja, 1994, NiM 11, s. 34, jesień 1994
-    Wraca nowe, NiM 11, s. 40, jesień 1994
-    Poznański MiT, „Matematyka i Ty”, NiM 11, s. 41, jesień 1994
-    i Turnau Stefan, Trochę matematyki i trochę sportu dla każdego, wywiad z Profeso¬rem Andrzejem Pelczarem, NiM 10, s. 2-3, lato 1994
-    Bez barier, NiM 10, s. 13, lato 1994
-    i Jakubas Eugeniusz,  NiM 10, s. 28-29, lato 1994
-    Zadanie Freudenthala, NiM 10, s. 31, lato 1994
-    Zagrała wielka matematyczna orkiestra, NiM 9, s. 2-3, wiosna 1994
-    Z laboratorium dydaktyki matematyki, Czy kalkulatory graficzne pomagają i wtedy, gdy ich nie ma? NiM 9, s. 24-25, wiosna 1994
-    Celarek Basia i inni, NiM 8, s. 28, zima 1993
-    Wiśniowe Warsztaty Matematyczne, NiM 8, s. 29, zima 1993
-    Standardy w nauczaniu matematyki, NiM 7, s. 2-3, jesień 1993
-    Gdzie jest ta droga na skróty? NiM 7, s. 19, jesień 1993
-    Rozterki egzaminatora, NiM 6, s. 2, lato 1993
-    Przedstawiamy Grupę Roboczą „Kalkulatory graficzne”, NiM 6, s. 15, lato 1993
-    Ścinanie nadmiernych wymagań, NiM 5, s. 9, wiosna 1993
-    Teraz lepiej rozumiem, NiM 5, s. 24, wiosna 1993
-    Rozmowy z René Thomem (komedntarz), NiM 4, s. 3, zima 1992
-    Obyś cudze dzieci oceniał...  NiM 4, s. 4-5, zima 1992
-    Uczymy się pracować razem, (warsztat, 7.XI 1992), NiM 4, s. 12, zima 1992
-    Kalkulator, komputer i... drabiny, NiM 4, s. 19, zima 1992
-    To nie jest wcale takie łatwe, NiM 4, s. 20, zima 1992
-    Jakie zadania, jaki egzamin do szkoły średniej?  NiM 4, s. 28, zima 1992
-    Zadania narysowane przez dzieci, NiM 4, s. 34, zima 1992
-    Ciasne ale bezpłatne ramy dla szkoły, NiM 3, s. 2-3, jesień 1992
-    Komu korepetycje, komu, NiM 3, s. 4-6, jesień 1992
-    Stanowisko grup nauczycieli z Krakowa i Kielc wobec „Tymczasowego minimum”, Nim 3, s. 7-8,  jesień 1992
-    Film o paraboli, NiM 3, s. 14-15, jesień 1992
-    Wykresy funkcji z daleka i z bliska, NiM 3, s. 16, jesień 1992
-    Minimum – ależ to trudne, NiM 2, s. 2-3, lato 1992
-    Rozterki ogrodnika, NiM 2, s. 12, lato 1992
-    Ściąga z matmy (na wideo), NiM 2, s. 31, lato 1992
-    Historia matematyki dla moich uczniów, recenzja kaset wideo z nagraniem „ Marka Kordosa Wykłady z Historii Matematyki”, NiM 2, s. 36, lato 1992
-    Kilka słów o produkcji czasopisma, NiM 1, s. 1, wiosna 1992
-    Quidquid agis, ...  respice finem, NiM 1, s. 7, wiosna 1992
-    W czystym powietrzu matematyki, NiM 1, s. 8, wiosna 1992
-    Sposoby wzrostu, NiM 1, s. 15, wiosna 1992
Legutko Maria i Ciosek Marianna, Turnau Stefan, Urbańska Elżbieta, Dlaczego pisemnego mnożenia i dzielenia chcemy uczyć inaczej?, NiM 45, s. 24-29, wiosna 2003
Legutko Maria, Mostowski Krzysztof, (dwugłos), Jeśli czworokąt ma prostopadłe przekątne, NiM 22, s. 24-25, lato 1997
-    i Kosiński Roman, NiM 21, s.12-13, wiosna 1997
-    Wielka tajemnica korepetytorów, NiM 12, s. 29, zima 1994
-    Krakowskie stożki, , NiM 7, s. 13, jesień 1993
-    Kalendarz moich ósmoklasistów, NiM 3, s. 10-11, jesień 1993
-    Cienie na matematyce, NiM 2, s. 19, lato 1992

Lénárt István i Rybak Anna, Płaszczyzna a sfera – projekt dotyczący planimetrii i geometrii sferycznej, NiM 50, s. 25-27, lato 2004
Lesiak Edward, Jaka ocena 5 czy 4? 3 czy 2?  NiM 17, s. 17, wiosna 1996
Lewicka Helena, Przystupa Bożena, Biuro projektowe – budowanie brył – metoda dramy, NiM 33, s. 12-13, wiosna 2000
Lipszyc Katarzyna, Ta drobna różnica...  NiM 42, s. 16-17, lato 2002
-    patrz też: Literówki Kasi z Michalina NiM 40, s.11, zima 2001; NiM 35, s. 9, jesień 2000
Lisowska Iwona, Studium przypadku, NiM 35, s.14, jesień 2000
Lisowska Stanisława, Matematyka i ekologia, NiM 18 s. 28-29, lato 1996
Lupierz Arkadiusz, Geometria wykreślna w Cabri, NiM 16, s. 28, zima 1995


Łakoma Ewa, Bartol Witold, Dałek Krystyna, Rudak Leszek, Rygał Grażyna, Zawadowski Wacek, NiM 33, s. 55-56, wiosna 2000
Łaszczyk Anka, Konferencja SNM w Siedlcach, NiM 38, s. 9, lato 2001
Łaszczyk Zygmunt, Teoria „TAK, NIE, TAK, ...”, NiM 50 s. 28-30, lato 2004
      -     Wiosna w matematyce w Siedlcach, NiM 47, 2. 4-5, jesien 2003
      -     i Dejnek Joanna, Przychoda Alina,   NiM 33, s. 38-42, wiosna 2000
Łożecka Renata, System dwójkowy na zajęciach kółka matematycznego, NiM 48, s. 21-22, zima 2003
Łysek Michał Jakub, Wiele pozostanie... (wspomnienie) NiM 21, s. 32, wiosna 1997
Łyszczek Ewa, O pewnym zadaniu z kartami i co z tedgo wynikło, NiM 13, s. 11, wiosna 1995


Macedońska Ludmiła, Wyzwalanie aktywności matematycznej ucznia, NiM 26, s. 20-21, lato 1998
-    Który podręcznik? NiM 19, s. 18-19, jesień 1996
Machnicka Aneta, Rygał Grażyna, Walc Anna, Fraktale, od konkretu do idei, NiM 37, s. 34-35, wiosna 2001
Majchrzak Iwona, Wysokość trójkąta w klasie V, NiM 22,  s. 20-21, lato 1997
Majewska Jadwiga, O mieszaniu chemii z matematyką, NiM 20 s. 28-29, zima 1996
-    Porozmawiajmy o szkolnej matematyce, NiM 15, s. 7-9, jesień 1995
-    Gry w figury, NiM 12, s. 30, zima 1994
MacKernan Jon, Legutko Marek (tł.),  NiM 25, s. 21, wiosna 1998
Majewska Magdalena, Rozwiązywanie zadań problemowych z wykorzystaniem kalkulatora TI-92, NiM 41, s. 27, wiosna 2002
-    i Suchodolska Anna, Modelowanie matematyczne z kalkulatorem graficznym, NiM 37, s. 35-40, wiosna 2001
Majewski Michał, I w Twojej szkole może być „Wesoła Matma”, NiM 11, s. 23, jesień 1994
Majewski Mirosław, MuPAD Pro – komu potrzebny jeszcze jeden program do nauczania matematyki? NiM 47, s. 23-26, jesień 2003
      -     Cooperative Learning, Mathematics, and Computer Technology, czyli Uczenie się przez Współdziałanie, Matematyka i Komputery, NiM 44, s. 27-30, zima 2002
Makowiak Magdalena, WinPlot w nauczaniu matematyki, NiM 37, s. 40-41, wiosna 2001
Malara Nicolina A. Zadania matematyczne dla Ciebie, NiM 6, s. 30-31, lato 1993
Malenda Anna, Przygotowanie studentów do twórczego nauczania matematyki, NiM 34, s. 22-24, lato 2000
Malicki Tomasz, Oceniać inaczej? „Kryterium iloczynowe”, NiM 13, s. 25-26, wiosna 1995
-    „Przybij piątkę”, NiM 11, s. 22-23, jesień 1994
-    Matematyka bez dwój, NiM 10, s. 14, lato 1994
Małachowska Katarzyna i inni, Gryczkowska Marzenna, NiM 14 s. 28-29, lato 1995
Mańko Jacek, O nieokreśloności w życiu i jej matematycznym opisie, NiM 13, s. 2-3, wiosna 1995
Marasik Agnieszka i inni, Cetera Teresa, NiM 14, s. 26-28, lato 1995
-    Jak uczę dzieci pracować razem, NiM 12, s. 24-25, zima 1994
-    Algorytmy na lekcjach o ułamkach, NiM 11, s.13-14, jesień 1994
Marciuk Agnieszka, Grochowalska Marzena, NiM 37, s. 26, wiosna 2001
Marczewski Tadeusz, Jaki egzamin wstępny do szkoły średniej? NiM 19, Dodatek s. VI-VII, jesień 1996
-    Nowa „mała” matura na Litwie, NiM 18, s. 21-22, lato 1996
-    Mała matura we Lwowie, NiM 16, s. 14-15, zima 1995
-    Badanie wyników nauczania, NiM 11, s. 36-37, jesień 1994
-    Rozwiąż sto zadań! NiM 1, s. 8, wiosna 1992
Markowska-Wróbel Janina i Ejsmont Barbara,  NiM 41, s. 9, wiosna 2002
Masłowski Tomasz, Maraton maturalny, NiM 25, wiosna 1998, Dodatek s. VIII
Mastalerz Radek, Zadania Radka, NiM 1, s. 31, wiosna 1992
Mazur Marzena, Matematyka na talerzu, NiM 45, s. 9, wiosna 2003
Mazurek Urszula, MAT-MIX w Grajewie, NiM 35, s. 23-24, jesień 2000
Metrycka Urszula, Wielkanocny zajączek, NiM 50, s. 13, lato 2004
      -     Funkcyjne domino, NiM 50, s. 13, lato 2004
Mędrzycka Maria, Bajka o pięknej królewnie Esmeraldzie, NiM 49, s. 11-12, wiosna 2004
      -     Dyskalkulia, NiM 42, s.18, lato 2000
-    Warto przeczytać „Twierdzenie Papugi” Denisa Guedja NiM 42, s. 31, lato 2002
-    Granie matematyką – karty funkcji, NiM 29/30, s. 26-30, wiosna/lato 1999
Michalska Beata i Pabich Bronisław, Deltoboki, NiM 5, s. 12-13, wiosna 1993
Michałek Jan i Brzdąk Jadwiga, NiM 15, s. 20-21, jesień 1995
Michałowska Anna, Ile fizyki na lekcjach matematyki? NiM 50, s. 3-4, lato 2004
      -     Czy jest nam potrzebny NiM? NiM 50, s. 2, lato 2004
      -     Angielska mała matura w Warszawie, NiM 19, s. 15-16, jesień 1996
Michałowska Barbara, W przysłym roku w Międzyzdrojach, NiM 37, s. 5, wiosna 2001
Miczek Zofia, Sikora Katarzyna, Matematyka w przyrodzie, czy przyroda w matematyce? NiM 33, s. 48-49, wiosna 2000
-    i Sikora Katarzyna, Sprawdziany z matematyki w szkolnym systemie oceniania, NiM 37, s. 42, wiosna 2001
-    Miczek Zofia, Czym jest ocena dla ucznia, a czym dla nauczyciela? NiM 16, s. 17, zima 1995
Mielanczuk Beata i Brzezińska Barbara, Domino matematyczne, NiM 47, s. 16-21, jesień 2003
      -     i Brzezińska Barbara, NiM 37, s. 12-14, wiosna 2001
-    i Brzezińska Barbara, NiM 37, s. 10-12, wiosna 2001
Mihalasky Mark i Legutko Marek, NiM 22, s.13, lato 1997
Mikołajczak Ewa, Jak świętowaliśmy Dzień Liczby π w Gimnazjum Nr 2 w Stargardzie Szczecińskim, NiM 47, s. 7-8, zima 2003
Mikołajczyk Małgorzata, Kiedy będziemy mieli 100 lat? NiM 4, s. 31, zima 1992
-    Zagrajmy w domino, NiM 3, s. 17, jesień 1992
-    Porozmawiajmy jeszcze o zeszytach uczniowskich, NiM 3, s. 30, jesień 1992
-    Dumanie o geoplanie, NiM 3, s. 32, jesień 1992
Mikuć Anna, Minus razy minus równa się plus, NiM 46, s. 14, lato 2003
      -     Minus razy minus, mnożyć, czy nie mnożyć? NiM 43, s. 11, jesień 2002
-    Matematyka bez łez, NiM 22, s. 32, lato 1997
Mikuła Jolanta, Jak próbuję realistycznie uczyć matematyki w kolegium nauczycielskim, NiM 8, s. 6-7, zima 1993
Miłosz Grażyna, Orzeszek Agnieszka, Magiczne kliknięcia, NiM 33, s. 29-32, wiosna 2000
-    i Orzeszek Agnieszka, Walczak Alina, Symulacja rozchodzenia się plotki, NiM 37, s. 43, wiosna 2001
Miśkiewicz Barbara Etgens Grażyna i inni, NiM 4, s. 12, zima 1992
-    Etgens Grażyna i inni, NiM 4, s. 13, zima 1992
-    Zagrajmy w karty razem z uczniami, NiM 4, s. 15-17, zima 1992
-    Powracające zadanie, NiM 4, s. 21, zima 1992
-    I co mam zrobić? NiM 4, s. 31, zima 1992
Miśko Wojciech, O 100 zadaniach przygotowujących do egzaminu z matematyki, NiM 11, s. 41, jesien 1994
Modrzejewska Beata, Czy na lekcjach matematyki można opowiadać bajki?  NiM 41, s. 30, wiosna 2002
Morska Janina, Przesunięcia wykresów z kalkulatorem graficznym, NiM 46, s. 27-28, lato 2003
      -     Funkcje, wielomiany + kalkulator  =  dobra lekcja, NiM 43, s.19, jesień 2002
-    Przesunięcia wykresów, NiM 41, s. 33, wiosna 2002
-    Przesunięcia wykresów, NiM 37, s. 43-44, wiosna 2001
Mostowski Krzysztof, Metafora Krygowskiej, NiM 48, s. 15-17, zima 2003
      -     Grafy Engla z kalkulatorem graficznym, NiM 46, s. 27, lato 2003
      -     Grafy Engla jako modele lokalne w nauczaniu rachunku prawdopodobieństwa, NiM 45, s. 14-17, wiosna 2003
      -     Proceptualne własności prawdopodobieństwa, NiM 44, s. 13-14, zima 2002
-    Stella octangula, NiM 39, s. 9, jesień 2001
-    Łączność dodawania strzałek NiM 36, s. 25, zima 2000
-    Gwiazdka, dwunastościan rombowy gwiaździsty, NiM 35, s. 19-21, jesień 2000
-    i  Kadej Celina, Zawadowski Wacek, NiM 33, s. 52, wiosna 2000
-    i Szubarczyk Ireneusz, Programowanie kalkulatorów graficznych Casio GFX 9850, NiM 33, s. 42-43, wiosna 2002
-    i Szubarczyk Ireneusz, Matematyka finansowa, NiM 33, s. 44, wiosna 2000
-    i Szubarczyk Ireneusz, Kalkulator graficzny w edukacji matematycznej, NiM 37, s. 44-45, wiosna 2001
-    i Paczesna Ada, Matematyka Nowej Ery, NiM 40, s. 10, zima 2001
-    i Paczesna Ada, Nowa Era w matematyce, NiM 38, s. 32, lato 2001
-    i Zawadowski Wacek, Dwie gwiazdki i bombka, czyli jak matematycznie ozdobić choinkę, NiM 39, s. 11, jesień 2001
-    i Zawadowski Wacek, Jak opisywać algorytmy na różnych szczeblach nauczania matematyki? NiM 36, s. 26-27, zima 2000
-     Magia liczb, NiM 31/32, s. 32-33, jesień/zima 1999
-    Różne spojrzenia na pole trójkąta, NiM 31/32, s. 34, jesień/zima 1999
-    Wyobraźnia przestrzenna, NiM 29/30, s. 9-10, wiosna/lato 1999
-    Wyobraźnia przestrzenna po kartezjańsku, NiM 29/30, s. 23-25, wiosna/lato 1999
-    Rożek sześcianu, NiM 28, s. 9, zima 1998
-    Romby w prostokącie, czyli jak wykorzystać kartkę papieru A4 i o rombach wpisanych w prostokąt, NiM 28, s.12-13, zima 1998
-    Matematyka jest wszędzie, VIII Krajowa Konferencja SNM w Grudziądzu, 2-5 luty 1999, NiM 26, s. 32, lato 1998
-    Jeśli czworokąt jest wpisany w okrąg, twierdzenie Ptolemeusza, NiM 23, s.17, jesień 1997
-    i  Legutko Maria, (dwugłos) Jeśli czworokąt ma prostopadłe przekątne, NiM 22, s. 24-25, lato 1997
-    Jak narysować sześcian i kulę? NiM 20, s.14-15, zima 1996
-    Odległość między skośnymi przekątnymi ścian sześcianu, NiM 20, zima 1996, s.15
-    Dwa odcinki na płaszczyźnie, NiM 15 s. 19, jesień 1995
-    i Baranowski Jan, NiM 15, s. 22-24, jesień 1995
-    Spodnie Talesa, NiM 12, s.2-3, NiM 12, zima 1994
-    Dałek Krystyna i inni, NiM 8, s. 11, zima 1993
-    „Punkt XYZ”, NiM 7, s. 24-25, jesień 1993
-    Pitagoras tańczy na ekranie, NiM 3, s. 15, jesień 1992
Moszkovitz-Hadar Nitsa i Rosen Gerson, Suma kątów w trójkącie, (tł. Turnau Stefan) Suma kątów w trójkącie, NiM 14, s. 8-10, lato 1995
Mrowiec Jacek, Problemy z trójkątami, NiM 7, s. 20-21, jesien 1993
-    Drogi czytelniku, NiM 3, s. 23, jesień 1992
-    Zagrajmy w bilard, NiM 3, s. 24-25, jesień 1992
Mulawa Janusz, Eksperyment, (pomiar kompetencji ucznia), NiM 23, s.15-16, jesień 1997
-    Karta badania kompetencji, matematyka, NiM 23, Dodatek s. 1-8, jesień 1997
Murzyn Zofia, Lekcja, która miała mieć całkiem inny przebieg, NiM 29/30, s. 15-16
Muszyńska Małgorzata i Bukraba Małgorzata, NiM 5, s. 27-28, wiosna 1993
Muzyczka Zofia, Słowniczek ucznia, Geometria, NiM 5, s. 17, wiosna 1993
-    Minimum programowe w zakresie matematyki, projekt, NiM 1, s. 2-4, wiosna 1992
Myśliwiec Aleksandra, Sprawozdanie z wycieczki do ZOO, NiM 6, s. 9, lato 1993


Nadachewicz Katarzyna i inni Cetera Teresa, NiM 14, s. 26-28, lato 1995
Napierała Danuta, Naszyjniki Goldbacha czyli sumy liczb pierwszych na koralach, NiM 44, s. 19, zima 2002
Narkiewicz Elżbieta, Stanowisko Wrocławskiego Oddziału SNM wobec w sprawie planowanej reformy szkolnictwa, NiM 3, s. 3, jesień 1992
Nejczak S.Janina, RSCJ, Matematyka w zakonie, NiM 28, s. 21-22, zima 1998
Neumann Aneta, Dzień liczby Pi w mojej szkole, NiM 47, s. 6, jesien 2003
Niedośpiał Grażyna i Jaworska Danuta, NiM 41, 12, NiM 38, s. 16-17, lato 2001
Niedośpiał Krystyna, Trzy ułamki, NiM 12, s. 8-9, zima 1994
-    Algebra w układankach, NiM 9, s. 20-21, wiosna 1994
Nicpoń Grzegorz, Letnia przygoda z matematyką, NiM 31/32, s. 12-14, jesień/zima 1999
Niemierko Bolesław, Badanie kompetencji, (matematyczne kwalifikacje po polsku) NiM 27, s. 15, jesień 1998
Niewiarowska Barbara i inni Cetera Teresa, NiM 14, s. 26-28, lato 1995
Nowak Bożena, Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego do rozwiązywania układów równań, NiM 37, s. 45, wiosna 2001
Nowakowska Agnieszka, Arabeski, NiM 5, s. 14-15, wiosna 1993
-    Drogi Piotrze: Dwa zadania pobudzające uczniów do dociekań, NiM 2, s. 27, lato 1992
Nowakowski Krzysztof, Zastosowanie kalkulatora graficznego do modelowania zjawisk przyrodniczych, NiM 50, s. 5-7, lato 2004
      -     ClassPad pod Austerlitz, czyli co słychać w świecie kalkulatorów graficznych, NiM 48, s. 10-12, zima 2003
      -     Czy humanista trafi przyciskiem w samolot?  NiM 47, s. 21-22, jesień 2003
      -     Zadania egzaminacyjne, czyli „co autor miał na myśli...”, NiM 44, s. 14-15, zima 2002
Nowecki Bogdan J. i Aszychmin Urszula, Gałązka Kinga, Legutko Marek, Treliński Gustaw,   NiM 22, s. 4-6, lato 1997 
-    Błękitna Matematyka, założenia koncepcji, NiM 14, s. 20-21, lato 1995
-    Dlaczego Błękitna Matematyka?, NiM 14, s. 21, lato 1995
-    Jeszcze o korelacji algebry z geometrią, NiM 9, s. 35, wiosna 1994
Nowik Jerzy i Pawlak Krystyna, Ocenianie – ależ to nic trudnego! – Czyżby? NiM 5, s. 8, wiosna 1993
-    i Pawlak Krystyna, Przedstawiamy Grupę Roboczą „Sprawdzanie i ocenianie”, NiM 5, s. 9, wiosna 1993
-    Równoległość wersji testów i sprawdzianów, NiM 2, s. 28-29, lato 1992
Noworol Danuta i Tomaszewsika Zofia, Matematyka od obwarzanka do wiatraczka, NiM 12, s. 18-19, zima 1994

Cz. I, cz. II, cz. IV, cz. V, cz. VI, cz. VII
Archiwum NiMa

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza