wtorek, 7 stycznia 2014

Spis treści Kwartalnika SNM NiM, cz. II

Spis treści wg autorów, zeszyty 1-50, lata 1992 2004


Cain David i Dąbrowski Mirek, Konkurs zadaniowy IV Zjazdu SNM w Łodzi, 3-6 luty, 1995, NiM 13, s. 3-6, wiosna 1995
Cegiełka Kazimierz, Wykorzystanie możliwości programu komputerowego Scientific Workspace w nauczaniu matematyki, NiM 41, s. 5, wiosna 2002
-    Prosta i wektor w klasie I liceum, NiM 41, s. 6, wiosna 2002
-    Od algorytmu Euklidesa do podpisu cyfrowego, NiM 41, s. 6, wiosna 2002
Celarek Basia i Kozioł Basia, Kołodziejczyk Józef, Legutko Marek, Słomian Zdzisław, Jak projektować doskonalenie? Seminarium „Projektowanie Doskonalenia Nauczycieli” w Borowicach, , 23-27 X 1993, NiM 8, s. 28, zima 1993
Cetera Teresa i  Zielińska Ewa, Szkoła i my, czyli radosna nauka, NiM 46, s. 22, lato 2003
      -     Pre-lekcja, kalkulator, wyścig cukierków, czyli o warsztatach ma¬te¬ma¬tycznych, NiM 35, s. 9, jesień 2000
-    i Gryko Dorota, Pracujemy razem, czyli mapy myśli, NiM 33, s. 7, wiosna 2000
-    i Gryko Dorota, Style i preferencje, czyli uczmy się od specjalistów, NiM 37, s. 16-17, wiosna 2001
-    - O bardzo pozytywnych przeżyciach nauczycieli matematyki, NiM 17, s. 3-4, wiosna 1996
-    i Gryko Dorota, Jarmolik Anna, Marasik Agnieszka, Nadachewicz Katarzyna, Niewiarowska Barbara, Pisarski Marek, Zielińska Ewa, Konferencja „Matematyka realistyczna, realistycznie o matematyce”, Białystok 20-21 maja 1995, NiM 14, s. 27-28, lato 1995
-    Warsztaty dla naszych uczniów, NiM 6, s. 25, lato 1993
Cewe Alicja i Korda Kurt, Nahorska Halina, Pancer Irena, Jak oceniać pisemne prace maturalne z matematyki? Propozycja z Gdańska, NiM 13, s. 14, wiosna 1995
Chłopek Helena i Chmielewska Małgorzata, Niezwykłe pierwiastki ze zwykłym kalkulatorem, NiM 20, s. 19-20, zima 1996
-    i Gnyra Marek, Lekcja o twierdzeniu Talesa, NiM 12, s. 4, zima 1995
-    „Podstawa programowa” w zadaniach, NiM 8, s. 26, zima 1993
-    Ułamki dziesiętne z kalkulatorem, NiM 7, s. 28, jesień 1993
-    Podręcznik z ćwiczeniami – to nie takie proste, NiM 6, s. 27, lato 1993
Chmielewska Małgorzata i Chłopek Helena, NiM 20, s. 19-20, zima 1996
-    Słodka algebra w klasie VI, NiM 18, s. 30-31, lato 1996
-    (i inni) List grupy Roboczej „Kalkulatory” ze spotkania w Sulejówku, NiM 16, s. 29, zima 1995
-    i  Chłopek Helena, NiM 7, s. 28, jesień 1993
-    Rozpoczęliśmy od uścisków dłoni, NiM 3, s. 22-23, jesień 1992
-    W „kółko i krzyżyk” z kalkulatorem, NiM 2, s. 21, lato 1992
Chmura Czesław, Rygał Grażyna, Saciuk Włodzimierz, Szuty Jacek, Lekcja matematyki i fizyki z kalkulatorem graficznym TI-83, NiM 33, s. 34, wiosna 2000
Chmurska Katarzyna, I Powiatowe Warsztaty dla Nauczycieli Matematyki w Szczecinku! Listopad 2003, NiM 49, s. 4-5, wiosna 2004
      -     Fraktalny ciąg geometryczny, NiM 45, s.7-8, wiosna 2003
      -     Dwie Kozy i Samochód, NiM 44, s. 12, zima 2002
Chojnacka Joanna, Ewa Gaj, Paweł Gaj, Maria Kożuch, Irena Semik, Matematyka inaczej, NiM 40, s. 7, zima 2001
Chojnacka-Olszewska Ewa, Egzamin za sto zadań, NiM 7, s. 10, jesień 1993
-    Jakiej geometrii uczymy? NiM 7, s. 10-11, jesień 1993
-    Pytania, które warto postawić, NiM 6, s. 4-5, lato 1993
Chrostowska Teresa, O egzaminie gimnazjalnym, NiM 38, s. 11, lato 2001
Chybiorz Irena, Gry dydaktyczne stosowane w nauczaniu matematyki, NiM 37, s. 17-19, wiosna 2001
Ciesielska Katarzyna, IV Regionalna Konferencja SNM w Łodzi, 5 kwietnia, 2003
Ciołczyk Janusz, Wójcik Krystyna, Zastosowanie komputerów w nauczaniu matematyki, NiM 37, s. 19, wiosna 2001
Ciosek Marianna i  Legutko Maria, Turnau Stefan, Urbańska Elżbieta, Dlaczego pisemnego mnożenia i dzielenia chcemy uczyć inaczej?, NiM 45, s. 24-29, wiosna 2003
Ciosek Marianna, Międzynarodowe porównania osiągnięć uczniów PISA NiM 42, s. 30, lato 2002
-    W poszukiwaniu rozwiązania zadania, NiM 25, s. 7-10 wiosna 1998
-    Ciosek Mariann i Turnau Stefan, Zdrowy rosządek na cenzurowanym, NiM 15, s. 2-3, jesień 1995
-    Czy uczniowie wiedzą to, co koniecznie wiedzieć powinni? NiM 10, s. 6-7, lato 1994
-    Sprawiedliwy podział, czyli realistyczne ułamki, NiM 6, s. 6, lato 1993
Cotton Tony, (tł. Bogocz Danuta) Czym jest matematyka w oczach dziecka? NiM 15, s. 4-7, jesień 1995
Czajkowska Monika, Być uczniem ze zdrowym rozsądkiem, NiM 17, s. 6-7, wiosna 1996
Czaplińska Joanna, Od Tangramu do tw. Bolyaia-Gerwiena, NiM 49, s. 9-10, wiosna 2004
Ćwik Małgorzata, Objętość ostrosłupa w ujęciu realistycznym, NiM 7, s. 12-13, jesień 1993

Dałek Krystyna, Czy matematyka się liczy? NiM 42, s. 13-15, lato 2002
-    i Łakoma Ewa, Rudak Leszek, Rygał Grażyna, Zawadowski Wacek, Główne idee programu nauczania matematyki w zreformowanym 3-letnim liceum,  NiM 33, 55-56
-    Matura z kalkulatorem graficznym, NiM 26, Dodatek s. I-II, lato 1998
-    Kształcenie i doskonalenie nauczycieli niezbędnym warunkiem powodzenia reformy, NiM 24, s. 1, zima 1997
-    Ułamki i wektory, NiM 24, s. 24-25, zima 1997
-    Indywidualizacja nauczania matematyki, NiM 23, s. 30, jesień 1997
-    i Pfeiffer Agnieszka, Zawadowski Wacek, Być razem w SNM, NiM 9, s. 3, wiosna 1994
-    Jakiej matematyki uczymy? NiM 9, s. 34, wiosna 1994
-    i  Mirosław Dąbrowski, Tomasz Zamek-Gliszczyński, Krzystof Mostowski, Wacław Zawadowski,  Przekonania i przeświadczenia w sprawie kalkulatorów, NiM 8, s. 11, zima 1993
Darmas Piotr i  Bielecki Dariusz, NiM 37, s. 6, wiosna 2001
Dawidowska Maria i Aleksandra Gębura, Poznański kompromis dla oceny pisemnej matury, NiM 16, Dodatek s. VII, zima 1995
Dąbrowa Maria, Próba interpretacji kilku pojęć ekonomicznych przy pomocy znanych metod analizy matematycznej, NiM 48, s. 26-30, zima 20203
Dąbrowska Dorota (tł.)  Broekman Harrie, NiM 21, s. 9-10, wiosna 1997
-     Broekman Harrie, NiM 21, s.10-12, wiosna 1997
Dąbrowski Mirek i  Cain David, NiM 13, s. 3-6, wiosna 1995
-     Dałek Krystyna i inni, NiM 8, s. 11, zima 1993
-    Zadania matematyczne dla Ciebie, NiM 5, s. 25, wiosna 1993
-    NIM – gra o stu obliczach, NiM 4, s. 33, zima 1992
-    Poplątany myśli bieg, NiM 3, s. 28, jesień 1992
-    Co piszczy w tabliczce mnożenia? NiM 1, s. 22-24, wiosna 1992
-    Wydawnictwo SNM na starcie, NiM 1, s. 33, wiosna 1992
Dejnek Joanna, Jagiełło Ewa, Poszukiwania strategii rozwiązywania zadań u uczniów i studentów NiM 42,  s. 19-25, lato 2002
-    i Łaszczyk Zygmunt, Przychoda Alina, Zajęcia z Kalkulatorem Casio, NiM 33, ss. 38-42, lato 2000
Demana Franklin, Waits Bert K. Bogocz Danuta (tł), Gdy kalkulatory graficzne są, NiM 25, s. 24-27, wiosna 1998
Denenberg Larry, (Brzdąk Jadwiga tł.) Koty i myszki z internetu, NiM 16, s. 22, zima 1995
Diehl John, (tł. Legutko Marek), Kiedy krzywe pocałują się? NiM 8, s. 17, zima 1993
Dokurno Grażyna, Kasperkiewicz Elżbieta, Czym może nas zaskoczyc bank? NiM 41, s. 6, wiosna 2002
-    i Kasperkiewicz Elżbieta, ROM, Reguła Opcji Mnogościowej, NiM 37, s. 20, wiosna 2001
-    Punkty to mój sposób na ocenianie, NiM 12, s. 17, zima 1994
Dubiecka Anna, Gaweł Marek, Wykresy funkcji z kalkulatorem graficznym, NiM 26, s. 14 15, lato 1998
-    Zadania historyczne z kalkulatorem graficznym, NiM 17, s. 26-27, wiosna 1996
-    Uczniowie układają zadania... i rozwiązują wiersze, NiM 10, s. 34-35, lato 1994
-    i Gaweł Marek, Tak też można powtarzać, NiM 9, s. 18, wiosna 1994
-    i Gaweł Marek , Realistyczne tło lekcji matematyki, NiM 8, s. 8-9, zima 1993
Duda Janina, Wpływ środków dydaktycznych na efektywność nauczania, NiM 37, s. 20, wiosna 2001
Dumont Marcel, tłumaczył Stefan Turnau, Parabole edukacyjne, NiM 28, s. 8, zima 1998
Durniatt Aleksander, recenzje książek: Stefan Kulczycki, Opowieści z dziejów liczb, Hans Rademacher i Otto Toeplitz, O liczbach i figurach, Wacław Sierpiński, Czym się zajmuje teoria liczb, NiM 9, s. 36, wiosna 1994
-    Jak to w Lublinie bywało! Przeżyjmy to jeszcze raz, Reportaż fotograficzny z II Krajowej Konferencji SNM w Lublinie,  NiM 5, s. 33, wiosna 1993
-    Biblioteczka podręczna (moje ulubione książki) NiM 4, s. 32, zima 1992
Dwornik-Orzechowska Teresa, Idziemy do Banku z kalkulatorem TI-83, NiM 41, s. 7, wiosna 2002
-    i Stańdo Jacek, Kalkulator graficzny a kształtowanie postaw badawczych u uczniów, NiM 37, s. 21-22, wiosna 2001
-    Dzień dobry Wacku! (list w sprawie związków dysleksji i dyskalkulii) NiM 29/30, s. 37, wiosna/lato 1999
Dybiec Zdzisława, Czy to oczywiste? NiM 25, s.12-13, wiosna 1998
-    Zniewalająca delta, NiM 6, s. 3-4, lato 1993
Dziedziech Elżbieta, Nauczanie matematyki w oczach moich uczniów, NiM 8, s. 4-5, zima 1993


Ejsmont Barbara, Markowska-Wróbel Janina, Zabawa z geometrią, tangram, NiM 41, s. 9, wiosna 2002
Etgens Grażyna, Miśkiewicz Barbara, Przybyło Urszula, Jakie zadania, jaki egzamin do szkoły średniej? NiM 4, s. 12, zima 1992
-    i Miśkiewicz Barbara, Przybyło Urszula,  Procedty jeszcze raz, NiM 4, s. 13, zima 1992
-    Zagrajmy w domino z logiki, NiM 4, s. 14, zima 1992
-    Rozwiąż sto zadań, Procenty, NiM 2, s. 30, lato 1992

Felder Kenny, Minus razy minus, (Pytania i odpowiedzi) NiM 23, s. 3, jesień 1997
Fielker David, Algorytmy w praktyce szkolnej, NiM 11, s. 10-12, jesien 1994
-    (tł. Zawadowski Wacek), Wariactwo pisemnego dzielenia, NiM 8, s. 10, zima 1993
Fletcher Trevor, (tł. Turnau Stefan), Bierz lub zostaw, NiM 11, s. 18-21, jesień 1994
Fryska Maria, Ekonomia a matematyka, NiM 33, s. 45, wiosna 2000
-    i Rogerson Alan, Sherlock Holmes w matematyce, NiM 37, s. 22-24, wiosna 2001

Cz. I, cz. III, cz. IV, cz. V, cz. VI, cz. VII
Archiwum NiMa

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza