wtorek, 28 lutego 2017

„Gram więc myślę na Wolności” - program w ramach konkursu "Kultura na Wolności”, realizowanego przez Śląski Oddział SNM we współpracy z Chorzowskim Centrum Kultury

8 października 2016r. Śląski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki wcielił w życie program „Gram więc myślę na Wolności” w ramach konkursu na inicjatywy lokalne „Kultura na Wolności”, realizowanego we współpracy z Chorzowskim Centrum Kultury.

Projekt polegał na zorganizowaniu przedpołudnia z grami oraz zabawami logicznymi, strategicznymi dla mieszkańców Chorzowa. Do wspólnych rozgrywek opartych głównie na grach planszowych, zaproszono całe rodziny. Idea miała popularyzować gry rozwijające myślenie oraz zachęcać do rodzinnego spędzania czasu. Pokazano uczestnikom, że pokolenia może połączyć m. in. wspólna gra planszowa dając „małym” i „dużym”, rozrywkę intelektualną oraz świetną zabawę. Obmyślanie strategii wpłynęło na rozwój intelektualny, wygrana dała ogromną satysfakcję, a przegrana uczyła pokory i motywowała do pokonywania trudności i podejmowania skuteczniejszych działań. Impreza odbyła się w budynku Chorzowskiego Centrum Kultury i trwała od godziny 10.00 do 14.00.

Głównymi celami projektu było:
· Propagowanie starych, sprawdzonych gier logicznych, strategicznych.
· Rozpowszechnianie nowych gier planszowych.
· Odciągnięcie młodzieży od komputerów.
· Rozwijanie myślenia.
· Kształtowanie umiejętności pokonywania trudności i wytrwałego dążenia do celu.
· Kształcenie umiejętności radzenia sobie z porażką.

Uczestnicy projektu mogli uczestniczyć w zajęciach zorganizowanych w trzech sekcjach: 
· Sekcji gier, w której organizatorzy objaśniali zasady gier i przeprowadzali rozgrywki.
· Sekcji origami, w której uczono wykonywania ozdób, brył, zwierząt, kwiatów z papieru .
· Sekcji łamigłówek, w której zapoznawano uczestników z różnorodnymi łamigłówkami i zagadkami.


Grano  w gry takie jak:
AVALON, BLOCKERS, DIGIT, DIXITE, CORNER, EQUATE, MASTERMIND, PALAGO, PENTAGO, PĘDZĄCE JEŻE, PĘDZĄCE ŻÓŁWIE, ROBALE, RUMMIKUB, SET GAME, SUPER FARMER, TANTRIX, THE RESISTANCE, SZALONE ZEGARKI, UNIKAT, POPRZEZ WIEKI, POJEDYNEK NINJA, WARCABY.

W ramach projektu organizatorzy opracowali program zajęć dla każdej sekcji, zgromadzili kilkadziesiąt gier (kilka gier zostało zakupionych), zgromadzili kilkanaście łamigłówek, przygotowali plakaty z opisem zasad zgromadzonych gier, zakupili materiały do origami. W dniu imprezy przygotowali dla uczestników 30 stolików i 120 krzeseł.
Uczestnicy zabawy pożytecznie spędzili czas, zdobyli nowe umiejętności – składanie papieru, poznali nowe gry.
Na podstawie opinii osób biorących udział w projekcie można stwierdzić, że impreza bardzo się podobała. Uczestnicy dopytywali, czy jeszcze kiedyś odbędą się podobne zajęcia. Chętnie poznawali nowe gry, a także grali w te, które znali wcześniej. Dzieci, ku zdziwieniu rodziców, nie odczuwały upływającego czasu. Zadziwienie uczestników budził fakt, ile ciekawych rzeczy można zrobić ze zwykłej kartki papieru. 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza