dr Marek Kaczmarzyk
PRAKTYCZNE ASPEKTY WIEDZY NA TEMAT DZIAŁANIA I ROZWOJU MÓZGU W OKRESIE
SZKOLNYM
Etapy dojrzewania ośrodkowego układu nerwowego człowieka; wielkość
mózgu a problem z urodzeniem się dziecka; nieliniowe zmiany w gęstości
korowej w dzieciństwie i młodości; wielkie „wymieranie korowe” i
konsekwencje zmian w okresie adolescencji; dojrzewanie kory mózgowej i
następstwa procesu mielinizacji; od szukania rozwiązań do wzorców
rozwiązania, neurobiologia wiedzy eksperckiej; dojrzały mózg i jego
mocne strony i ograniczenia; dlaczego trudno zrozumieć nastolatka?
Rodzaje pamięci i mechanizmy neurologiczne zapamiętywania; zmiany w
sieci neuronalnej prowadzące do utrwalania się śladów pamięciowych,
teoria traktorów sieci neuronalnej; trwałość śladów pamięciowych a
czas i intensywność odświeżania; pamięć robocza jako nasze okno na
świat, pojemność pamięci roboczej i testy pamięci, dlaczego definicje
nie mogą być długie?; różne modele pamięci roboczej i ich użyteczność
w praktyce; filtry pamięciowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz