Tytuł warsztatów: Matematyka z Moodle, czyli jak moodlersi radzą sobie z matematyką
Prowadzący zajęcia: Jolanta Lazar
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Czas trwania zajęć: 90 min
Prowadzący zajęcia: Jolanta Lazar
Grupa odbiorców: szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Streszczenie zajęć: Martin Dougiamas - autor Moodle, tworząc platformę kierował się filozofią pedagogiki konstruktywistycznej, czyli uczenia polegającego na integracji nowych doświadczeń z już posiadaną wiedzą. Rolą nauczyciela w tym procesie jest przede wszystkim pomoc w samodzielnej nauce, wspieranie i motywowanie ucznia. Praca na platformie pozwala na bliski kontakt z uczniem i między uczniami. Uczniowie uczą się od nauczyciela, ale także wzajemnie od siebie. Zajęcia poprowadzę w pracowni komputerowej. Poznamy empirycznie platformę jako narzędzie pracy metodą odwróconej klasy, stosowania cyklu Kolba i oceniania kształtującego. Na początku poznamy miejsce pracy moich uczniów, wcielimy się w ich rolę i wykonamy kilka aktywności. Potem powrócimy do roli nauczyciela i nauczymy się tworzyć aktywności na platformie.
Forma zajęć: warsztatCzas trwania zajęć: 90 min
Jolanta Lazar o sobie: Z wykształcenia jestem matematykiem. Uczę matematyki w gimnazjum. Od 16 lat pełnię funkcję doradcy metodycznego. Posiadam też kwalifikacje do nauczania informatyki oraz ukończyłam kurs kwalifikacyjny edukatora technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Uważam, że narzędzia informatyczne są wręcz niezbędne w nauczaniu matematyki. Prowadzę zajęcia z matematyki w pracowni komputerowej. Administruję platformę Moodle, przygotowuję i moderuję zajęcia e-learningowe dla uczniów i nauczycieli. Jestem autorką scenariuszy zajęć „Lekcje z TI”, „Mobilna i przedsiębiorcza młodzież”, redaguję kilku działów Wrocławskiego Portalu Matematycznego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz