Wykład na XXIV Krajowej Konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
Zakopane (Kościelisko), luty 2015
Joanna Kandzia. Przestawione zostanie pojęcie twórczości w matematyce: czy matematyk
jest twórcą czy odkrywcą? Funkcja metod heurystycznych w nauczaniu
matematyki. Krótki przegląd zadań łamigłówkowych (z rozwiązaniami) na
przestrzeni dziejów do wykorzystania na lekcjach. Łamigłówki
matematyczne prowadzą do rozwiązań zarówno użytkowych jak i poznawczych.
Istotne jest pokazanie młodzieży, że matematyką można się bawić, że
matematyka nie jest aż tak bardzo oddalona od ich zainteresowań.
Poziom nauczania: Gimnazjum, Szkoła ponadgimnazjalna
Czego dotyczą zajęcia: Praca z uczniem zdolnym, Praca z uczniem słabym, Ciekawy pomysł na lekcję
Dr Joanna Kandzia jest adiunktem na Wydziale Matematyczno-Przyrodniczym. Szkoła Nauk Ścisłych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz praktykującym (dyplomowanym) nauczycielem matematyki i informatyki. Prowadzi warsztaty i kółka matematyczne/informatyczne dla uzdolnionej młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Stworzyła i koordynuje ogólnopolski konkurs matematyczny online „Internetowa przygoda z matematyką (IPM)”. Jest koordynatorem wielu projektów, w tym projektu „Nowe metody nauczania w matematyce”. W pracy naukowej i praktyce pedagogicznej zajmuje się wykorzystaniem mediów cyfrowych w nauczaniu matematyki (platforma zdalnego nauczania; programy komputerowe do kształcenia interdyscyplinarnego – GeoGebra; programy użytkowe; metoda WebQuest; prezentacje multimedialne).
Badaniem zależności oraz efektów stosowania technologii informacyjnych w matematyce. Posiada szereg publikacji naukowych z tej dziedziny. Aktywnie uczestniczy w konferencjach naukowych oraz projektach krajowych i międzynarodowych dotyczących zastosowania ICT w nauczaniu.
Więcej informacji o konferencji w Kościelisku
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz